Naar Indonesië

12 juli 2017

Afgelopen maandag vertrokken we rond 11.45 naar Düsseldorf voor onze vlucht met Emirates via Dubai naar Jakarta. Een lange reis voor de boeg dus. We kwamen mooi op tijd op het vliegveld aan. Koffers en rugtassen uit de auto en op naar de incheckbalie. We hadden al online ingecheckt dus we hoefden alleen de koffers af te geven. Schuin voor ons stond iemand in de rij die op de rug gezien erg op Chris Doornekamp leek. Even verder kijken en ja hoor, daar stond ook de rest van de familie! Bleken ze ook nog in hetzelfde toestel te zitten. Wat een toeval! Zij gaan naar Sri Lanka. Tot Dubai dus in hetzelfde toestel. Met iets vertraging vertrokken we met de Airbus A380. Wat een ontzettend groot toestel. Wel onderverdeeld in verschillende ruimtes zodat je niet het idee hebt dat je in zo'n megakist zit. Twee uur gratis WiFi, spelletjes, films, oplaadpunt voor de telefoon en iPad; de meiden werden er blij van. De vlucht naar Dubai verliep redelijk soepel en een kleine 6 uur later stonden we met de voetjes aan de grond in Dubai. Daar moesten we 4 uurtjes wachten op onze vlucht  naar Jakarta. Chris, Corinne en de kinderen moesten ook zo lang wachten, dus samen wat gegeten en gedronken.

Met enige vertraging vertrokken we om 4.45 uur (Nederlandse tijd 2.45 uur) naar Jakarta, een vlucht van zo'n 8 uur. De meiden waren erg moe en vielen al snel in slaap. Lianne sliep al op de startbaan. Vlak voor de landing moesten we ze wakker maken. De lange vlucht werd daarmee toch kort voor ze. Zelf hebben we niet veel geslapen. Edwin dommelde zo nu en dan in, maar rechtop slapen kan ik echt niet. De koffers lieten lang op zich wachten, maar gelukkig waren ze er alle 3. We werden opgewacht door iemand van het hotel. Het hotel lag dicht bij de luchthaven, maar over het stukje waar je zonder verkeer 5 minuten over zou doen, nam een half uur in beslag. Echt mooi was het ook niet. Het zal verder vast een mooi eiland zijn, maar dit is voor ons het enige dat we van Jakarta zien. Het FM7 resort hotel was een mooi hotel. Twee ruime kamers naast elkaar en in deze drukke omgeving toch lekker rustig. De meiden hebben heerlijk gezwommen en daarna lekker gegeten in het restaurant van het hotel. De meiden gingen we de Europese keuken. Wij natuurlijk niet! Heerlijk gegeten. Daarna lekker het bedje in.

Vanmorgen werden we om 7.30 uur gewekt door de wekker. Om 9.00 uur moesten we met het transferbusje naar het vliegveld voor onze vlucht met Garuda naar Medan (Sumatra). Op het vliegveld hadden we al het nodige bekijks en toen we het vliegtuig ingingen helemaal. Wij kwamen als een van de laatste het vliegtuig in en zaten achterin. We waren de enige niet Aziaten in het vliegtuig. Kennelijk wordt er door toeristen niet veel gevlogen van Java naar Sumatra. Twee uurtjes later waren we dan eindelijk in Medan. Onze chauffeur Erwin (zeg Arwin) die ons ook de komende dagen op Sumatra zal rondrijden stond ons op te wachten. Het Deli River hotel waar we deze nacht verblijven heeft ook een reisbureau en via hen hebben we de rondreis over Sumatra geregeld. We hadden speciaal om Erwin gevraagd omdat we zulke goede recensies over hem hadden gelezen. Veel chauffeurs spreken geen of slecht Engels, hij wel. Hij vindt het bovendien erg leuk om dingen over zijn land te vertellen. En wat een aardige en enthousiaste man! Ook voor de meiden erg aardig.

De reis naar het hotel nam nog zo'n 2 uur in beslag. Edwin en Lianne voorin naast de chauffeur. Zo konden ze alles mooi overzien. Idee van Erwin. Hoewel het verkeer ook ontzettend chaotisch was, was het anders dan Jakarta. Heerlijk weer die sfeer!  Brommertjes, busjes, tuk tuks, alles krioelt door elkaar. Al die winkeltjes, werkplaatsen, fruitstalletjes etc. langs de weg. Echt Azië.

Het Deli River hotel ligt mooi, iets buiten het centrum met een mooie tuin en lekker zwembad. We kregen een welkomstdrankje en het programma voor de komende dagen werd met ons doorgesproken. Daarna lekker bij het zwembad relaxen. Straks lekker eten en morgen verder naar Bukit Lawang. Daar blijven we 3 nachten in het Ecolodge hotel.

1. Joke Sonneveld:
    12 juli 2017
    wat heerlijk dat de meiden vanaf Dubai tot Jakarta geslapen hebben!
    Nu gaat de vakantie dus echt beginnen, het avontuur tegemoet, geniet ervan
  2. Annemarie:
    12 juli 2017
    heerlijk weer alles te lezen, ik kan mij het sfeertje helemaal begrijpen.
    ik vond dat ook geweldig, zo anders. fijn dat het allemaal goed is verlopen.
    en nu genieten. leuke chauffeur dat maakt alles. veel plezier.