Sanur

31 juli 2017 - Sanur, Indonesië

Gisterenochtend (het vorige reisverslag kon ik vandaag pas publiceren) zouden wij om 10.00 uur door Yasa worden opgehaald voor de trip naar onze laatste bestemming Sanur. Edwin kreeg echter rond 9.00 uur een sms van Yasa met de mededeling dat hij ziek was en niet kon komen. Even schakelen dus. Gedurende de reis op Bali hadden wij echter al gezien dat er overal wel chauffeurs te regelen zijn. Het 'probleem' was dan ook snel opgelost. Vlak bij ons hotel zat een bureautjes dat excursies en transfers aanbiedt. Daar had Edwin een chauffeur geregeld. Omdat de reis naar Sanur maar 1,5 uur in beslag zou nemen, had Edwin als vertrektijd 11.00 uur opgegeven. We konden het dus lekker rustig aan doen.

Om 11.00 uur stond de chauffeur netjes voor ons klaar. Onderweg zijn we nog gestopt bij een dorpje waar ze zilveren sieraden maken. De stop was echter bij een grote en daarmee ook duurdere winkel. We hebben er even rondgekeken. Daarna snel door naar Sanur waar we aan het begin van de middag aankwamen. Onze huisjes waren al klaar dus we konden er direct in. Het resort Klumpu Bali is een mooi klein resort met een stuk of 8 huisjes. Erg mooi en sfeervol ingericht. Veel oog voor details. We hebben 2 huisjes naast elkaar met het zwembad voor onze neus.

De rest van de middag hebben we het rustig aan gedaan. Was weggebracht bij een laundryservice om de hoek. Hier gaat het gelukkig de wasmachine in, in plaats van met de hand in de rivier. Als ik het netjes terugkrijg, breng ik alles er woensdagavond nog naar toe. Gaat het schoon de koffer in en kan het thuis zo weer de kast in . Verder geluncht, lekker bij het zwembad gelegen en 's avonds in een leuk restaurant wat gegeten.

Vanmorgen een uitgebreid ontbijt gehad. Het beste tot nu toe en mooi geserveerd. Daarna weer bij het zwembad gezeten niets doen. Ook wel eens lekker na alle activiteiten die we deze vakantie hebben ondernomen! Voor Edwin en Lianne was het vandaag om 14.30 uur met de rust gedaan. Zij werden door een surfschool opgehaald voor een surfles van 2 uur. Dat had Edwin gisteren geregeld. Voor Fleur was dat niet echt geschikt. Die gaat nog iets anders uitzoeken om te doen. Ik ben later met Fleur op de fiets naar de surfschool gegaan om te kijken. Bij het hotel staan fietsen klaar die je kunt gebruiken. Wel makkelijk. Veel hebben we niet kunnen zien van het surfen. Ze waren wat verder van het strand aan het surfen bij een rif dat ongeveer 200 meter van het strand lag. We zijn toen maar op een terrasje gaan zitten om wat te drinken. Ook leuk! Edwin en Lianne kwamen later met een bootje terug. Het surfen was leuk maar erg vermoeiend. Telkens tegen de golfen in peddelen en dan proberen te staan op de plank. Lianne had eigenlijk 2 dagen surfles willen nemen, maar van die tweede les ziet ze toch maar af. Ze vond het wel heel gaaf om te doen, maar had wel wat last van de armen. Maar ze wil het zeker nog een keer doen als de gelegenheid zich voordoet. We hebben een USB met foto's meegekregen (nou ja, gekocht), dus die foto's krijgen jullie nog wel een keer te zien.

Vanavond heerlijk gegeten in een restaurant dat goed aangeschreven staat. Daar hadden we eigenlijk gisteren willen eten, maar toen was het al vol. Maar een reservering voor vandaag gemaakt en dan was het zeker waard. Al weer een dag voorbij dus. De laatste dagen van onze vakantie gaan nu toch echt aanbreken!

1. Joke Sonneveld:
    31 juli 2017
    wat zien die huisjes er gezellig uit en nog het zwembad voor de deur ook, super!
    Goed idee om de was daar te laten doen, dat scheelt je thuis tenminste een hoop tijd en.....
    je kunt bijkomen van de reis xx
  2. Annemarie:
    31 juli 2017
    Inderdaad erg gezellig, leuk om zo af te sluiten, heerlijk relax,
    Fleur leuke foto met lekkere broodjes, en lianne en Edwin,
    Super sportief hoor in de surf pakken, fijn als de was allemaal klaar is, lekker thuis komen , nog veel plezier de laatste daagjes,
    Knuffel