Sanur

3 augustus 2017 - Sanur, Indonesië

Eergisteren werden we wakker door licht getik op het dak. Regen! Dat was niet de bedoeling van onze paar dagen uitrusten van alle indrukken die we hebben opgedaan. Ook na het ontbijt brak het zonnetje niet echt door. Lianne wilde een van deze dagen een keer winkelen in een winkelcentrum in Kuta dat ze op internet had gevonden. Een mooie dag daarvoor dus. Edwin en Fleur hadden geen zin dus we zijn er met z'n 2-tjes op uitgetrokken. Een kleine 45 minuten met de taxi. Het winkelcentrum zelf stelde niet zo heel veel voor. Wel een Bath and body works. Daar wilde Lianne dan ook graag naar toe. Nadat we hier de nodige inkopen hadden gedaan lekker geluncht. Nadat we ook een paar T-shirts hadden gescoord, liepen we langs een kapsalon die er wel goed uitzag. Het haar van Lianne was op Sumatra redelijk schots en scheef geknipt. Lianne durfde een nieuwe poging nog wel aan en een half uur lager zag alles er weer keurig uit. De kapster moest ook wel lachen om de ongelijk geknipte haren. Daarna weer een taxi terug naar het hotel. Helaas hadden we het verkeerde taxibedrijf te pakken. Het betrouwbare bedrijf heeft hier de blue bird group. Er rijden een heleboel 'namaak' bedrijven rond. Ook een blauwe auto met een vogeltje erop, maar die heeft de snavel net de andere kant op staan. Meestal kun je het onderscheid wel zien. Nu kwam er een taxi aanrijden waarvan ik dacht dat het de goede was. In dacht op de ramen 'blue bird group' te zien staan. Taxi snel aangehouden en ingestapt. Toen we er in zaten zag ik echter op de ramen 'blue biro group' staan. In het begin dacht ik dat het allemaal nog wel goed ging. Halverwege ging de meter echter wel heel hard oplopen en uiteindelijk moest ik bijna het dubbele afrekenen van datgene dat ik op de heenweg had betaald. Ik had echter geen zin om hierover een discussie aan gaan.

Edwin en Fleur hadden ook een leuke middag gehad. Edwin had nog een massage geboekt en daarna hebben ze ergens aan het strand sushi gegeten. Fleur was helemaal blij.  's Avonds heerlijk gegeten in een restaurant dat goede recensies heeft. Wel westers, maar het smaakte echt heel goed.

Gisteren helaas weer bewolkt. We hebben het dan ook rustig aangedaan. 's Middags naar het strand. Fleur wilde heel graag op een banaan of donut achter een speedboot. Daar heeft ze het de hele vakantie al over. Lianne had een surfles gehad en dit was dus de keuze van Fleur. Edwin en Lianne moesten natuurlijk wel mee. Iemand moest foto's maken, dus daar heb ik mij maar voor 'opgeofferd' . Het ging behoorlijk hard. Tot de laatste 2 minuten vond ze het helemaal geweldig. Toen ging er het echter iets te wild aan toe en dat vond ze wat eng. Maar goed, van de 20 minuten waren de eerste 18 minuten helemaal leuk. 's Avonds hebben we in een leuk strandtentje wat gegeten. Een erg leuke sfeer, voetjes in het zand en nog lekker gegeten ook.

De laatste dag is al weer aangebroken. Vannacht om 00.05 uur (18.05 uur jullie tijd) vliegen we, via Dubai, weer terug. Één van de kamers hebben we al leeggehaald. De andere hebben we tot vanavond. Vanmiddag heb ik nog een massage gehad. Ontspannen het vliegtuig in dus. Net nog een paar laatste dingen gekocht en nu de koffers inpakken. Straks eten we nog even wat hier in het restaurant van het hotel en daarna worden we naar het vliegveld gebracht. De laatste uurtjes in Indonesië breken dus aan. Toch ook wel weer fijn om naar huis te gaan.

1. Joke Sonneveld:
    3 augustus 2017
    Jammer dat dit het laatste reisverhaal was, maar wel fijn dat jullie weer richting huis gaan.
    veilige vlucht en tot morgenmiddagxx