Bukit Lawang raften

15 juli 2017 - Bukit Lawang, Indonesië

Vandaag wederom een prachtige dag gehad. Vanmorgen moesten we om 8.15 uur gereed staan voor onze rafttocht. Gisterenavond hebben we onze gids voor vandaag, Daddy, al even ontmoet en de eerste instructies gekregen. We hebben het wederom getroffen met deze gids, een leuke man. Fleur heeft vannacht niet zo goed geslapen. Ze had veel last van alle geluiden vanuit de jungle en kwam rond 23.30 uur naar onze kamer toe. Edwin is toen maar bij Lianne gaan slapen en Fleur bij mij gebleven.

We vertrokken hier vanmorgen vanuit Bukit Lawang met een pick-up truckje. De gids had gisteren al even gezegd dat de meiden op het dak mochten zitten. Dat is hier gebruikelijk en de meiden leek dat natuurlijk erg leuk. Ik was minder enthousiast. In Nederland zouden we dat immers nooit doen, dus waarom hier wel. Edwin had er geen problemen mee, dus ik was in de minderheid. De gids verzekerde ons dat de chauffeur er rekening mee hield. Na ongeveer een kwartiertje rijden kwamen we in een dorpje waar de 'crew' eten voor de lunch ging inslaan. Daarna weer zo'n 1,5 rijden naar de startplek voor het raften. Edwin ging nu ook op het dak zitten. Dat voelde voor mij een stuk fijner. Ik ben maar beneden blijven zitten. Mijn knie is nog wat pijnlijk. De weg werd slechter en slechter naar mate we verder van de bewoonde wereld kwamen. Een weg kon je het op een gegeven moment niet meer noemen. De meiden en Edwin vonden de tocht op het dak al prachtig. Ze konden alles goed zien en er werd veel naar ze gezwaaid.

Na aankomst bij het startpunt werd de raft opgeblazen, moesten we de zwemvesten aan, helmen op en na wat instructies gingen we van start. Wat een prachtige natuur! Overal om je heen jungle, watervallen, apen, je waande je soms echt in een film. Zo mooi hebben we het nog nooit gezien. De rafttocht zelf was ook leuk. Het had wat ruiger gemogen. De versnellingen waren leuk, maar op eentje na niet heel moeilijk.

Halverwege de tocht kregen we op een fantastisch mooie plek bij een waterval een uitgebreide lunch. Erg lekker en weer heerlijk fruit toe. Daarna nog 1,5 uur varen en toen was de tocht al weer teneinde. We moesten nog een half uurtje terug rijden. Helaas moest de raft nu op het dak, dus de meiden en Edwin ook gewoon op de bank.

Na aankomst in het hotel even opgefrist onder een koude douche en wat gerelaxt. Nu wachten we op het eten. Vandaag voor mij een pizza. De nasi heb ik wel even gezien. Het zal wel niet op een pizza lijken zoals wij die kennen, maar het is in ieder geval wat anders dan rijst.

Morgen om 8.30 uur vertrekken we naar Berastagi. Een lange reisdag, maar dan kunnen de meiden mooi een beetje bijslapen.

De WiFi is hier heel erg slecht. Foto's uploaden lukt dus niet. Zodra het kan vul ik de foto's aan in het fotoalbum.

1. Joke Sonneveld:
    15 juli 2017
    Weer heel spannend allemaal, we worden echt jaloers, misschien volgend jaar toch maar weer richting Azië!
  2. Annemarie:
    16 juli 2017
    Wat weer geweldig, mooie foto,s te gekke vakantie weer,
    Wat een ervaring
  3. 16 juli 2017
    Heb net jullie verslag gekregen. Wat een mooie reis maken jullie geweldig!!
  4. Carolien Sonneveld:
    19 juli 2017
    Het is zeker een prachtige vakantie. Azië blijft voor mij nummer 1!
  5. Marian:
    19 juli 2017
    Geweldig wat een mooie reis weer!Veel plezier met elkaar lfs