Zuid Afrika 22-24 juli 2018

24 juli 2018 - Umdloti, Zuid-Afrika

Zondag 22 juli was het dan zo ver; de start van onze reis naar Zuid-Afrika met Diana, Michiel, Stijn en Max. Om 17:00 uur stonden we startklaar bij Diana en Michiel voor de deur om te vertrekken naar Düsseldorf Eenmaal bij de incheckbalie kwam Max er achter dat hij zijn telefoon in de auto had laten liggen. De rij was redelijk lang dus Diana trok met Max een sprintje terug naar de auto. Precies toen we aan de beurt waren, kwamen ze weer terug. Goede timing dus. Nadat we wat gegeten hadden naar de gate om in te stappen voor de vlucht met de Airbus A380 met Emirates naar Dubai. Mooie ruime plaatsen aan het raam 2 aan 2. Lianne en Stijn naast elkaar, Max en Fleur en wij ook 2 aan 2. Een prima vlucht en 6 uurtjes later stonden we weer aan de grond in Dubai. De vermoeidheid sloeg wel wat toe, weinig geslapen. Max zelfs helemaal niet. Fleur heeft wel een tijdje lekker op schoot bij Max geslapen, erg schattig. Leuk om te zien hoe ze allemaal met elkaar om gaan.

Op Dubai moesten we lang wachten voor de volgende vlucht naar Durban, ongeveer 4 uur. Eenmaal in het vliegtuig nog een uur vertraging en weer 8 uurtjes later waren we in Durban. We hadden redelijk snel de bagage en de via het hotel geregelde taxi stond klaar om ons naar Fairlight Beach House te brengen.

Eenmaal daar waren de kamers snel verdeeld. We hadden een appartement met 2 slaapkamers en 2 losse kamers. De kinderen besloten het appartement te nemen. Gezellig met z’n allen bij elkaar. Nadat we ons in de kamers geinstalleerd hadden, zijn we eerst wat gaan eten. Het restaurant was een goede keuze. Heerlijk vis gegeten. Daarna snel het bedje in. Iedereen was behoorlijk uitgeput.

Vanmorgen bij het ontbijt zagen we pas hoe mooi dit plekje is. Ontbijt met uitzicht op zee. De kinderen hadden al een enerverende start van de ochtend. Ze hadden een deur open staan en werden verrast door een bezoekje van een aap. Een zak snoep minder, maar een hoop lol. De eerste kennismaking met Afrika.

Bij het ontbijt hoorden we dat we die ochtend een grote groep dolfijnen gemist hadden die voor de kust zwommen. Volgens de eigenaar hebben we grote kans dat we ze morgen zien als we rond 8.00 uur aan het ontbijt zitten. Dat gaan we dus zeker doen!

Na het ontbijt vanmorgen vertrokken de kinderen al snel naar het strand en hadden de grootste lol in de golven. Het water van de zee is redelijk wat temperatuur betreft en ook de buitentemperatuur is heerlijk. Zo’n 25 graden en lekker zonnetje. Edwin en Michiel hebben de bus opgehaald. Diana en ik hebben op het terras lekker genoten van een kop koffie met uitzicht op zee. We waren er ook getuige van dat een aap binnen een brood jatte. Erg grappig!

Toen Edwin en Michiel terug waren, zijn we richting Durban gereden. Daar een kop koffie gedronken bij het strand en nog even rond gekeken. Terug in Umdloti weer even naar het strand. De eigenaar had ons een plek aangeraden waar de kinderen konden snorkelen. Het was al tegen 4 uur en het stuk strand lag in de schaduw. Dan is het al snel fris. De meiden hielden het voor gezien, maar Stijn en Max zijn nog wel even de zee in gedoken. Helaas niets gezien. Straks uit eten in een restaurant dat de eigenaar van Fairlight ons heeft aangeraden en dan reizen we morgen verder naar ons volgende stekkie. Een mooie start van onze vakantie!

1. Joke Sonneveld:
    24 juli 2018
    Leuk om weer je reisverhaal te lezen.
    ik hoop dat jullie morgen de dolfijnen kunnen spotten.
    Veel plezier😘
  2. Anna Van zoeren:
    24 juli 2018
    Wat een fijn idee dat we jullie kunnen volgen via jouw reisverslag Carolien! Zo te horen en te zien is het een goed begin geworden. Groeten en liefs voor jullie allemaal!