Seychellen

7 augustus 2018

Na een prima vlucht van 4,5 uur met Air Seychelles zijn we afgelopen zondag rond 21.00 uur lokale tijd geland op het vliegveld van Mahé. Het is hier 2 uurtjes later dan in Zuid Afrika en Nederland. We waren op dat moment het enige vliegtuig dat landde, dus het verzamelen van de stempels bij de douane ging redelijk snel. De chauffeur die we geregeld hadden om ons naar Kempinski hotel te brengen stond netjes klaar en een half uurtje later waren we in het hotel. Een prachtig resort aan het strand. We werden verwelkomd met een drankje en een verfrissend doekje. Het was inmiddels al half elf dus we hebben eerst even een snelle snack gegeten. Het was wel even schrikken toen we de prijzen hier zagen. Erg duur, maar dat is overal op de Seychellen. Na het eten naar de kamers. Mooie ruime kamers van alle gemakken voorzien. Twee kamers boven en twee kamers beneden met een terras en mooi uitzicht op een tuin en bergen. Met Diana en Michiel hebben we op het terras nog een lekker flesje rode wijn leeggedronken. We waren al enigzins voorbereid op de hoge prijzen hier en hadden op het vliegveld ban Zuid Afrika een paar flessen wijn ingeslagen. Het is hier ‘s avonds nog zo’n 26 graden dus heerlijk om nog even buiten te zitten en wat bij de komen van de reisdag.

De volgende morgen een heerlijk ontbijt gehad. Volop keuze met lekker vers fruit en verse jus d’orange. Zelfs champagne en verse zalm ontbrak niet als je daar zin in zou hebben. Diana, Michiel en Edwin hebben een glaasje genomen. De rest van de dag hebben we bij het strand gezeten. Het zeewater is heerlijk van temperatuur. Diana heeft mij zelfs tot een duik in de zee weten over te halen. De verzorging is meer dan prima. Ze komen langs met water, icetea en fruitspiesjes.

Er liggen hier ook kayaks waar je gebruik van kan maken. Dat vinden de kinderen natuurlijk erg leuk, dus Edwin en Michiel moesten aan de bak gisteren. Hoge golven maakte het extra leuk. Ze kwamen wel wat te dicht bij het rif in de buurt waar de golven het mooist waren dus ze werden teruggefloten door de strandwacht. Fleur en Max hebben naast het kayakken vrijwel de hele dag in het zwembad gelegen. Een heerlijke uitrustdag dus. Aan het einde van de dag constateerden we wel de nodige rode ruggen en buiken. Tijd dus voor de middagborrel. Ons terras stond volop in de zon. We hebben de schaduw van de bomen maar opgezocht.

Nadat iedereen zich had opgefrist hebben we voor het eten nog even wat gedronken in de lounge. Stijn en Lianne mochten van ons een cocktail bestellen. We hebben gegeten in het restaurant aan het strand met de voetjes in het zand. Het duurde allemaal erg lang met het eten, maar het was wel erg lekker. Na het eten was iedereen moe en aan het bedje toe.

Vanmorgen zijn Lianne en Edwin voor het ontbijt naar de sportzaal gegaan. Lianne wilde vast starten met haar oefeningen, zodat ze iets gedaan heeft voor de trainingen volgende week weer starten. Daarna ontbeten. Stijn voelt zich sinds gisterenavond helaas niet zo lekker. Hij had ook slecht geslapen en is vanmorgen al vroeg met Diana naar het ontbijt gegaan en daarna weer zijn bed in gedoken. Inmiddels voelt hij zich gelukkig weer wat beter en zit hij naast ons op het strandbedje. We zijn met z’n 3-en (Stijn, Michiel en ik) overgebleven op het strand. De rest is net weg om te gaan duiken en snorkelen. Diana, Max en Lianne gaan duiken, Edwin en Fleur snorkelen. Ze hebben net instructies gehad en geoefend in het zwembad. Nu zijn ze naar een andere baai waar ze een duik gaan maken tot 12 meter diep. Duiken staat al een tijdje op het wensenlijstje van Lianne en dat kun je hier heel goed doen. Diana heeft vroeger veel gedoken en heeft ook haar PADI Advanced. Er gaan 2 duikers mee, dus de Lianne en Fleur hebben elk een eigen begeleider. Ik ben benieuwd naar de verhalen straks

1. Joke Sonneveld:
    7 augustus 2018
    Wat een ervaringen krijgen die jongelui toch, geweldig!
    Nu lekker bijtanken en vrijdag richting huis, ook fijn toch.
  2. Annemarie:
    7 augustus 2018
    Tjonge een mooi slot van de vakantie, in z,n omgeving .geweldig, ik ben ook benieuwd naar de ervaring van het duiken te gek, lekker chic verblijven, super, geniet ervan 😘😘
  3. Miriam:
    Wauw! Echt geweldig 😁👍🏻😘